سبد خرید من

تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان

تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان
فهرست مطالب

سیگار، این ماده سمی و اعتیادآور، نه تنها سلامت فرد سیگاری را تهدید می‌کند، بلکه تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان منفی است. خوشبختانه، راه هایی برای محافظت از کودکان و نوزادان در برابر تأثیرات منفی سیگار وجود دارد. یکی از بهترین راه ها این است که والدین سیگاری، سیگار کشیدن را ترک کنند. اگر والدین سیگاری نمی توانند سیگار را ترک کنند، باید از قرار دادن کودکان و نوزادان در معرض بوی سیگار برای نوزاد و کودکان خودداری کنند. یک جایگزین سیگار جدید به نام ایکاس، می تواند به والدین سیگاری کمک کند تا سیگار را ترک کنند.

تاثیرات سیگار برای نوزاد و کودکان

تاثیر سیگار نوزاد و کودک

سلامت قلب و عروق کودکان 

مشکلات قلبی و عروقی، یکی از تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان است. دود سیگار، می‌تواند باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ های زیر در کودکان شود:

  • سندرم مرگ ناگهانی نوزادان
  • نقص‌ های مادرزادی قلب
  • فشار خون بالا
  • بیماری عروق کرونر
  • سکته قلبی
  • سکته مغزی

اگر مادر در دوران بارداری سیگار بکشد، دود سیگار می ‌تواند از طریق جفت به جنین منتقل شود. این امر، می‌ تواند باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی در نوزاد شود. کودکانی که در معرض دود سیگار قرار دارند، نیز بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی هستند. کودکان و نوزادان مانند گنجینه‌ هایی هستند که باید از آن ها محافظت شود. دود سیگار مانند سمی است که می‌ تواند این گنجینه‌ ها را از بین ببرد. لطفاً برای محافظت از کودکان و نوزادان خود، سیگار را ترک و از قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنید.

تاثیرات سیگار بر رشد کودکان 

سیگار، می‌ تواند تأثیرات مخربی بر رشد کودکان و نوزادان داشته باشد. یکی از تأثیرات تغییرات رشد و نمو سیگار بر کودکان و نوزادان، کاهش وزن هنگام تولد است. دود سیگار می ‌تواند از طریق جفت به جنین منتقل و باعث کاهش وزن جنین شود. این امر، می‌ تواند منجر به مشکلات سلامتی در نوزاد شود، از جمله افزایش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS). کودکانی که در معرض دود سیگار قرار دارند نیز بیشتر در معرض خطر کاهش وزن هنگام تولد هستند.

این امر، به این دلیل است که دود سیگار می ‌تواند به ریه‌ ها و جریان خون آن ها آسیب برساند و باعث کاهش دریافت اکسیژن و مواد مغذی توسط جنین شود. اگر مادر باردار سیگار می‌ کشد، مهم است که هر چه زودتر ترک سیگار کند. ترک سیگار در هر زمانی از بارداری مفید است، اما ترک سیگار در سه ماهه اول بارداری بیشترین تأثیر را در کاهش خطر کاهش وزن هنگام تولد دارد. اگر شما سیگاری هستید و قصد باردار شدن دارید، مهم است که قبل از باردار شدن سیگار را ترک کنید. ترک سیگار قبل از بارداری می ‌تواند به کاهش خطر مشکلات سلامتی برای شما و کودکتان کمک کند.

تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان در عفونت گوش میانی 

تاثیر سیگار بر کودکان و نوزادان در عفونت گوش

یکی از تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان، افزایش خطر ابتلا به عفونت گوش میانی است. عفونت گوش میانی، یک بیماری شایع در کودکان است که باعث درد، تب و کاهش شنوایی می ‌شود. دود سیگار می‌تواند باعث التهاب و تورم لوله ‌های استخوانی کوچکی شود که گوش میانی را به پشت بینی متصل می‌ کنند. این امر، می‌ تواند منجر به تجمع مایع در گوش میانی و عفونت شود.

ضرر دود سیگار برای جنین

اگر مادر در دوران بارداری سیگار بکشد، دود سیگار میتواند از طریق جفت به جنین منتقل شود و خطر ابتلا به عفونت گوش میانی را در نوزاد افزایش دهد. کودکانی که در معرض دود سیگار قرار دارند نیز بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت گوش میانی هستند.

بوی سیگار برای نوزاد و کودکان، خطری جدی برای سلامت 

سیگار کشیدن یکی از مهم‌ترین عوامل خطر برای سلامت کودکان و نوزادان است. یکی از مهم‌ترین تاثیرات بوی سیگار برای نوزاد و کودکان، مشکلات تنفسی است. دود سیگار می‌تواند باعث التهاب و آسیب به ریه ها شود. این امر می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند موارد زیر شود:

  • آسم
  • عفونت های تنفسی
  • برونشیت مزمن
  • فیبروز ریوی

خطر ابتلا به مشکلات تنفسی در کودکانی که در معرض دود سیگار قرار می گیرند، با افزایش میزان و مدت زمان قرار گرفتن در معرض دود سیگار افزایش می یابد. حتی اگر کودکان در معرض دود سیگار غیرمستقیم قرار بگیرند، باز هم در معرض خطر ابتلا به مشکلات تنفسی هستند.

سخن پایانی

یکی از تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان سلامت آنان است که به خطر می ‌اندازد. اگر سیگاری هستید، ترک سیگار بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به فرزندان خود بدهید. ترک سیگار، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی در کودکان کمک کند. اگر ترک سیگار برای شما دشوار است، می‌توانید از جایگزین‌های سیگار مانند خرید ایکاس استفاده کنید. ایکاس، یک جایگزین عالی برای سیگار است.

جدیدترین مقالات
ترک سیگار
تاثیر ترک سیگار بر کیفیت زندگی
دفع نیکوتین از بدن
چند روز بعد از ترک سیگار نیکوتین از بدنمان خارج می‌شود
عوارض ترک سیگار ناگهانی
عوارض ترک سیگار ناگهانی
ایکاس جایگزین سیگار
آیکاس؛ بهترین جایگزین سیگار
تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان
تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان
effect-of-smoking-on-skin-and-hair-2-1
۱۰ تاثیر سیگار بر روی پوست و زیبایی
جدیدترین محصولات
1686076450-0
ترا TEREA اروپایی فری‌شاپ لبنان
TEREAMobile
باکس میکس TEREA اروپایی( ده پاکت )
1685207272-0_prev_ui
HEETS اروپایی (انوع طعمها)
obsidian black
قلم تکی آیلوما iluma
iqosilumatereaarmenia
باکس میکس TEREA ارمنی( ده پاکت )
SILVER
ترا TEREA ارمنی (انواع طعمها)

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *