سبد خرید من

مقایسه سیگارهای سنتی با IQOS

سیگار یا ایکاس
فهرست مطالب

سیگار کشیدن از ابتدا باعث نگرانی سلامت انسان برای دهه ها بوده است و تحقیقات نشان داده است که طیف وسیعی از بیماری‌ها از جمله سرطان ریه، مشکلات قلبی و سکته از جمله اثرات منفی در سیگار است.

در سال های اخیر، محصولات تنباکو با تکنولوژی جدیدی تولید شده است، که میتوان به IQOS اشاره کرد این دستگاه تنباکو را گرم، و از سوختن آن جلوگیری می‌کند.

این محصول به عنوان جایگزین مناسب وایمن‌تر برای سیگارهای سنتی به بازار عرضه می‌شود. در این مقاله به مقایسه سیگارهای سنتی با IQOS و بررسی شباهت ها و تفاوت های این دو محصول می پردازیم.

IQOS یک محصول تنباکوی گرم شده است که توسط شرکت فیلیپ موریس اینترنشنال در سال 2014 معرفی شد. این محصول به جای سوزاندن تنباکو، تنباکو را گرم می کند و باعث می‌شود ضرر کمتری نسبت به سیگار‍‌های قدیمی داشته باشد.

از فوریه 2022، FDA مجوز IQOS و سه محصول Heatstick حاوی تنباکو را به عنوان محصولات تنباکوی با خطر اصلاح شده صادر کرده است.

تحقیقات نشان داده میل افراد سیگاری پس از استفاده از ایکاس به شدت کاهش یافته.

تفاوت سیگارهای سنتی با سیگار آیکاس

در این مطلب به مقایسه سیگار های آیکاس با سیگار سنتی اشاره خواهیم کرد:

روش استفاده سیگار سنتی با سیگار ایکاس

در سیگار های الکترونیکی آیکاس به این صورت است که دکمه روی قلم را می‌زنید یک بار ویبره می‌دهد و چند ثانیه طول می‌کشد تا حرارت دستگاه تامین و روشن شود و با ویبره دوم باید سیگار هیتس (یا دیگر برندها) را تا قسمت خط دار آن وارد نمود و به آن پک زد. اما سیگار سنتی استفاده از آن به این صورت است که یک طرف آن را آتیش می‌زنند و از طرف دیگر (که معمولا فیلتر یا مشتوک دارد) دود را به درون ریه‌ها می‌کشند.

 

تفاوت سیگار سنتی با سیگار ایکاس
فرق سیگار ایکاس و سنتی

مواد مصرفی در سیگار سنتی و آیکاس

مواد مصرفی سیگار ایکاس تشکیل شده از: آب و گلیسیرین 90% از حجم بخار است و 90% از سموم کاهش پیدا کرده است (بدون هیچ ذره جامدی)

مواد مصرفی سیگار سنتی تشکیل شده از: آب و گلیسیرین 50% از حجم دود است و مسموم کننده و شامل ذرات جامد می‌باشد.

 

مواد مصرفی سیگار سنتی و ایکاس

اعتیاد و تاثیرات جانبی سیگار سنتی با سیگار آیکاس چیست؟

آیکاس نیز می‌تواند حاوی نیکوتین باشد اما گرم شدن نیکوتین توسط دستگاه در دمای پایین تر از 350 درجه سانتی‌گراد بدون احتراق و آتش سوزی و آسیب کمتری بر بدن انسان است ولی سیگار حاوی نیکوتین است که تنباکو با مواد شیمیایی ترکیب می شود و باعث اعتیاد میشود. مصرف سیگار باعث ایجاد مشکلات سلامتی مختلف از جمله بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی، سرطان می‌شود.

مقایسه نیکوتین سیگار‌های قدیمی با ایکاس

IQOS در مقایسه با یک نخ سیگار تقریباً نیمی از نیکوتین را در طول 30 دقیقه به بدن می‌رساند، اما با تعداد مشابهی از پک‌ها.

هر چوب HEET مورد استفاده در دستگاه IQOS حاوی 0.5 میلی گرم نیکوتین است که با مقدار نیکوتین موجود در سیگار قابل مقایسه است.

شباهت سیگار سنتی با سیگار آیکاس

ایکاس تنباکو را تا دمای پایین تری نسبت به سیگارهای سنتی گرم می کند، ولی همانند سیگار مواد شیمیایی مضری تولید می‌کند که می‌تواند به ریه ها و سایر اندام ها آسیب برساند. علاوه بر این، کاربران IQOS هنوز در معرض نیکوتین هستند که بسیار اعتیادآور است و می‌تواند منجر به بروز بیماری و مشکلات برای سلامتی انسان شود.

دود سیگار

تفاوت سیگار سنتی با آیکاس

ایکاس تنباکوی فرآوری شده را گرم می کند، در حالی که سیگار باعث سوختن تنباکو می‌شود.

در سیگار میزان نیکوتین و قطران 2 برابر بیشتر از استفاده از IQOS است.

دود سیگار دارای هزاران ماده شیمیایی از جمله مواد مضر مانند قطران، مونوکسید کربن و مواد سرطان زا است. آئروسل IQOS همچنین حاوی مواد شیمیایی است، اما تحقیقات نشان داده است که در مقایسه با دود سیگار دارای مضرات کمتری نسبت به سیگار دارد.

مضرات سیگار سنتی

سیگار عامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری در ایالات متحده است و هر سال مسئول حدود 480000 مرگ زودرس است.از این مرگ و میرها، حدود 36 درصد ناشی از مصرف سیگار، از جمله سرطان ریه، بیماری قلبی و سکته است; زیرا استعمال دخانیات با آسیب رساندن به رگ‌های خونی و افزایش احتمال گرفتگی آنها می‌تواند باعث بروز این مشکلات شود.

راه‌های ترک سیگار

آزمایش منتشر شده شان می‌دهد که استفاده از IQOS ممکن است علائم ترک سیگار مانند ولع مصرف و احساس نیاز به سیگار را کاهش دهد.

اگر به دنبال ترک سیگار هستید، توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که مطابق با دستورالعمل های ایمن و موثر هستند. تحقیقات نشان می‌دهد در بیماری های ناشی از دخانیات که ترکیبی از دارودرمانی و مشاوره رفتاری می تواند در ترک محصولات تنباکو گرم شده موثر باشد.

ایکاس محصولی برای ترک قطعی سیگار نیست ولی در کاهش استفاده از آن بسیار موثر است.

چرا بهتر است از IQOS استفاده کنید؟

کاهش مواد شیمیایی مضر درIQOS به طور متوسط ​​98 درصد مونوکسید کربن کمتری تولید می کند و میزان قابل توجه کمتری از سایر مواد شیمیایی مضر در مقایسه با سیگار تولید می کند.

برخلاف سیگارهای الکترونیکی، IQOS از تنباکوی واقعی استفاده می‌کند که قطعا رضایت‌بخش‌تر می‌باشد و احساس لذت‌بخشی در گلو ایجاد می‌کند.

FDA فروش IQOS را به بزرگسالان مجاز دانسته است زیرا این محصولات در مقایسه با سیگارهای سنتی قابل احتراق میزان کمتری از سموم را تولید می کند.

محققان فیلیپ موریس اینترنشنال ادعا می‌کنند که این محصول در مقایسه با استفاده از سیگار‌های قدیمی برای بزرگسالان جایگزین کردن آن با آیکاس، خطر آسیب کمتری دارد.

سیگار بوی بد قوی و ماندگاری دارد که می تواند برای دیگران آزاردهنده باشد. IQOS بوی کمتری نسبت به سیگارهای سنتی تولید می‌کند و بخاری که از دستگاه ایکاس تولید می‌شود در مقایسه با دود سیگار کمتر است.

اثرات IQOS بر سلامت دهان و دندان

سیگار یک عامل خطرناک مهم برای بیماری پریودنتال و از دست دادن دندان است. خطر ابتلا به بیماری لثه، سرطان دهان و عوارض بعد از عمل های دندانپزشکی را افزایش می دهد.

سیگارهای IQOS در مقایسه با سیگارهای سنتی مضراتی با غلظت کمتری تولید می‌کند.

تحقیقاتی با هدف کاهش بیماری افرادی که مبتلا به پریودنتیت مزمن عمومی هستند توانست افزایش بهبود این بیماری را با جایگزین کردن iqos به‌جای سیگار نشان دهد و همینطور آئروسل تولید شده توسط آیکاس یا تنباکو گرم شده دندان ها و رزین های دندانی را کمتر از دود سیگار لکه دار می کند.

نیکوتین، چه دود یا بخار، می‌تواند جریان خون لثه‌ها را محدود کند، که می‌تواند بر سلامت دهان و دندان تأثیر منفی بگذارد.

خرابی دندان بر اثر سیگار

تاثیرات سیگار بر پوست

سیگار می تواند اثرات منفی زیادی بر روی پوست داشته باشد، از جمله پیری زودرس پوست، تاخیر در بهبود زخم و افزایش عفونت.

نیکوتین سیگار می تواند توسط پوست جذب شود که می تواند منجر به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، آکنه، اگزما و سرطان پوست شود. همینطور می‌تواند باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین شود که فیبرهایی هستند که به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی می دهند. این می تواند منجر به افتادگی پوست و چین و چروک های عمیق تر شود.

سیگار کشیدن همچنین می‌تواند منجر به استرس اکسیداتیو شود، که می‌تواند باعث اکسیژن رسانی ناکافی به پوست و در نتیجه ایسکمی بافتی و انسداد عروق خونی شود.

ترک سیگار می تواند به بهبود ظاهر پوست و مقاوم تر شدن آن در برابر پیری زودرس کمک کند.

همانطور که جریان خون بهتر می شود، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری توسط پوست دریافت می‌شود که می تواند به داشتن پوستی سالم تر کمک کند. رتینوئیدهای موضعی و آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و E نیز می توانند برای زیباتر جلوه دادن پوست استفاده شوند.

جدیدترین مقالات
ترک سیگار
تاثیر ترک سیگار بر کیفیت زندگی
دفع نیکوتین از بدن
چند روز بعد از ترک سیگار نیکوتین از بدنمان خارج می‌شود
عوارض ترک سیگار ناگهانی
عوارض ترک سیگار ناگهانی
ایکاس جایگزین سیگار
آیکاس؛ بهترین جایگزین سیگار
تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان
تاثیرات سیگار بر کودکان و نوزادان
effect-of-smoking-on-skin-and-hair-2-1
۱۰ تاثیر سیگار بر روی پوست و زیبایی
جدیدترین محصولات
1686076450-0
ترا TEREA اروپایی فری‌شاپ لبنان
TEREAMobile
باکس میکس TEREA اروپایی( ده پاکت )
1685207272-0_prev_ui
HEETS اروپایی (انوع طعمها)
obsidian black
قلم تکی آیلوما iluma
iqosilumatereaarmenia
باکس میکس TEREA ارمنی( ده پاکت )
SILVER
ترا TEREA ارمنی (انواع طعمها)

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 2.5 / 5 – تعداد رای 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *